© Mylène

Belgische Special Olympics gezicht nieuwe campagne van beautymerk Mylène

13 april 2018

In de campagne van de nieuwe #lovely-collectie van het beautymerk Mylène zijn vier atleten met een verstandelijke beperking te zien. Het merk werkt hiervoor samen met Specials Olympic Belgium. De samenwerking is bovendien niet tijdelijk. De modellen zullen vanaf nu een vaste plek krijgen in de campagnes van Mylène. 

De slogan van het beautymerk Mylène is "Samen mooier". Dat sluit perfect aan met hun samenwerking met Specials Olympic Belgium (SOB). Vier atleten met een verstandelijke beperking, waarvan twee Belgen, worden het gezicht van de nieuwe voorjaarscampagne van het merk.

De modellen

De Belgische atlete Pauline De Schaepmeester is 26 jaar en één van de nieuwe gezichten voor de #lovely-campagne van Mylène. Ze doet aan gymnastiek en skiën, en won al vijf edities van de Wereldspelen en de Nationale Spelen. Pauline is zelf heel blij dat ze model mag zijn voor Mylène: "Ik ben graag mooi en hoewel ik nerveus was voor deze nieuwe ervaring, vind ik het toch een hele eer dat ik gekozen werd als model voor deze campagne."

Julie Bourgeois is naast atleet-ambassadrice nu ook model. De 30-jarige judoka won al medailles tijdens twee edities van de Wereldspelen, andere internationale evenementen en de Nationale Spelen. Ze is enthousiast over het initiatief van Mylène: "Ik vind het prachtig dat mensen met een beperking betrokken worden in dit project. Ik heb mijn beperking altijd al aanvaard en ben zeer blij dat er projecten worden ontwikkeld voor mensen zoals ik, want inclusie is belangrijk."

Beide dames bereiden zich momenteel voor op de Special Olympics Belgium Nationale Spelen. Deze vinden plaats van 9 tot en met 12 mei in Doornik en Moeskroen.

Nood aan sponsors

SOB heeft dringend nood aan sponsors: voor 192 euro kan een atleet al één jaar sporten en deelnemen aan evenementen. Om sponsors te ronselen, lanceerde de organisatie in maart een oproep. Mylène was één van de eerste bedrijven om te reageren. "We zagen eind maart de video-oproep van SOB voor de nieuwe #DareToSponsor-campagne op sociale media verschijnen en reageerden onmiddellijk. Samen met Special Olympics Belgium willen we aantonen dat hun atleten - zoals iedereen - een plaats verdienen in de maatschappij én de spotlights", zegt Alain Duperray, CEO van van Mylène.

#lovely-collectie

Om SOB extra te steunen, doneert Mylène in 2018 per verkocht product uit de #lovely-collectie een deel aan de organisatie.

De collectie bestaat uit een bodyyoghurt, een bodymist, een bodywash, een lippenbalsem, een nagellak, een toilettas, een kaars en een gift box. Deze kan je ontdekken op een Mylène-homeparty.

Vaste plek in de campagnes

De modellen zullen niet alleen voor deze campagne worden ingezet. Mylène wil hen op lange termijn een vaste plek geven in de campagnes. "We zijn structureel partner van Special Olympics en dat betekent ook een structurele ondersteuning van hun missie. Vanaf vandaag zal men vaker een model met een verstandelijke beperking tegenkomen in bijvoorbeeld onze make-upvideo’s, op de catwalk bij de verkooplanceringen voor onze consulenten en op ons campagnebeeld", zegt Duperray.

Zehra Sayin, CEO van SOB, is alvast enthousiast: "Inclusiviteit voor mensen met een verstandelijke beperking is nog lang niet vanzelfsprekend. Maar we merken een kentering. Verschillende grote bedrijven reageerden op onze #DareToSponsor-oproep om onze atleten te steunen. Dat Mylène zich op lange termijn engageert is alweer een belangrijke stap in sociale gelijkheid voor iedereen."

Lees meer

Dit al gelezen?