© Argenta

Toch schadevergoeding voor Argenta-klanten na panne

9 april 2018

Argenta heeft na een week lang problemen met z'n banksysteem, de eerste schadevergoedingen aan z'n klanten uitgekeerd. Het gaat om kleine bedragen, klanten moeten kunnen aantonen welke schade ze geleden hebben. 

Een kleine ramp voor Argenta-klanten vorige week: na een informatica-omschakeling, konden ze bijna een week lang niet online-bankieren. Ook in de kantoren ging het fout en dus ontstond er veel frustratie. Pas vrijdag rond de middag konden de systemen, dankzij zo'n 120 informatici, opnieuw ingeschakeld worden.

Schadevergoeding

De Argenta-kantoren bleven het hele weekend open, maar de schade was geleden. Voor sommigen gewoon een irritant probleem, maar wie echt geld kwijtgeraakt is door de panne, kan wel een schadevergoeding krijgen. De eerste werden al uitgedeeld, het gaat volgens De Morgen om kleine bedragen.

Wie zelf een schadevergoeding wil aanvragen, kan meer informatie vinden in de FAQ op de website van Argenta. "We voorzien een vergoeding voor klanten die aantoonbare schade geleden hebben. Als u aantoonbare schade hebt geleden, kunt u een e-mail sturen naar klachtenbeheer@argenta.be. Vermeld in uw e-mail de aard en de omvang van uw financieel verlies en voeg indien mogelijk bewijsstukken toe", staat daar.

Nieuwe systemen

Pijnlijk detail: net voor de problemen begonnen, zette Marc Lauwers, CEO van Argenta, jubelberichten op LinkedIn. De update van de systemen is één van de elementen waar Lauwers het zwaarst op heeft ingezet, maar dat keerde zich al snel tegen hem.

Dit al gelezen?