© iStock

The Weeknd verbreekt samenwerking met H&M na 'apenfoto'

9 januari 2018

De Canadese zanger The Weeknd heeft alle banden met het Zweedse kledingmerk H&M doorgeknipt nadat hij een misplaatste foto zag van het merk. The Weeknd zegt dat hij geschokt is door de foto. H&M heeft zich ondertussen geëxcuseerd.

Het Zweedse kledingmerk H&M bevindt zich in woelig water nadat een foto werd gepost waarop een zwart jongetje een trui draagt met het opschrift 'Coolest monkey in the jungle'.

De foto werd direct aan het kruis genageld door verschillende muzikanten, waaronder de Canadese zanger The Weeknd. Dat hij de foto uitspuwt is nog net een iets groter probleem voor H&M, want hij was in 2017 een samenwerking met H&M aangegaan, zo schrijft The Guardian.

Excuses

The Weeknd liet op Twitter weten dat hij "niet meer zal samenwerken met H&M en dat hij geshockeerd en beschaamd is door de foto".

H&M 'loste het probleem op' door de foto van het jongetje op de website te vervangen door een foto waar enkel de trui op staat en excuseerde zich voor het voorval.

Ook zij gingen de mist in

Het is niet de eerste keer dat een kledingmerk in opspraak komt door misplaatste kledij of foto's. Zo moest het Spaanse merk Zara in 2014 een gestreepte pyjama met een gele ster uit de handel nemen nadat die te veel deed denken aan de outfit van Joodse gevangenen in de concentratiekampen tijdens WOII. In oktober vorig jaar werd ook het verzorgingsmerk Dove nog op de vingers getikt nadat ze een zwarte vrouw hadden getoond die blank werd nadat ze haar T-shirt uittrok.

Lees meer

Dit al gelezen?